Anàlisi del potencial de la custòdia fluvial a Catalunya i propostes d'innovació

Número

Secció

ESTUDIS

Autors/ores

  • Jordi Recordà Cos

Paraules clau:

custòdia del territori, custòdia fluvial, aigües privades, domini públic hidràulic

Publicat

2012-01-19

Resum

La necessitat de millorar la conservació dels espais aquàtics d'aigua dolça ha obligat a superar la tradicional actuació de l'Administració, per actuar, també, en els espais naturals privats. La intervenció de nous actors com el propietari dels terrenys i la societat civil, a través de les entitats de custòdia, s'ha emmarcat en els acords de custòdia del territori.

L'actuació de la custòdia en aquests espais (la custòdia fluvial, CF) està subjecta a límits legals, com ara l'encaix amb la directiva marc de l'aigua, la determinació de l'àmbit d'actuació i de les administracions competents implicades. A Catalunya, les dades de l'últim inventari (2009) mostren que s'han realitzat 176 acords, que es desglossen en 5 tipus diferents. La protecció de gairebé 32.000 ha, tant en finques privades com públiques, posa de manifest el potencial d'aquests instruments, i la seva progressiva consolidació.

Es proposa la intervenció de la CF en els recursos hídrics, independentment de la finca on es troben, per intervenir en els cabals de manteniment i les aigües regenerades. També es planteja el cas de les aigües privades, en què les entitats de CF podrien intervenir per garantir l'ús sostenible del recurs.

Descàrregues

Agències de suport

No

Biografia de l'autor/a

Jordi Recordà Cos

Ambientòleg

Com citar

Recordà Cos, J. (2012). Anàlisi del potencial de la custòdia fluvial a Catalunya i propostes d’innovació. Revista Catalana De Dret Ambiental, 2(2). https://doi.org/10.17345/rcda1188

Trameses

Si voleu publicar en alguna de les nostres capçaleres, cal que us poseu en contacte amb cada revista mitjançant el vostre correu electrònic.

Saber més

Metrics

518
239
757

Scopus

SCImago Journal & Country Rank

Fecyt

dialnet

Darreres publicacions

Desenvolupat per